Ah, ik moestuinier

Eigen groente kweken, wie wil dat niet? Heerlijk onbespoten, supervers en vooral goedkoop. Het enige wat je nodig hebt, is een plekje (een balkon is al prima), zaad of voorgekweekte plantjes, geduld en aandacht.

Zo heeft de grote kruidenier, die altijd op kleintjes let, een leuke actie voor de klanten: mini moestuintjes. Dit jaar met z’n tweetjes: Moestuinmaatjes. Schattige potjes met cocosblokjes en papiertjes met zaadjes.



De vorige acties met moestuinieren ging bij mij niet van een leien dakje. Sommige plantjes ontkiemden niet, anderen bleven van die sprieterige stengels met wat blaadjes eraan en wat nog een beetje overleefden, werden opgegeten door rupsen.

Maar met positieve verwachtingen ben ik weer begonnen met de Moestuinmaatjes. Zolang de plantjes nog niet groeien, zit er voor mij niets anders op om mijn groente uit de winkel te halen, onder andere bij dezelfde grootgrutter.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gallen en gaten op bladen

Schooltuin Vreewijk, al 65 jaar jong

Bovisten, onopvallende paddenstoelen