Het begin van een tuin: zaaien & stekken

Als het voorjaar wordt, dan zorgen de lentekriebels ervoor dat ik opgewekt naar het tuincentrum ga. Mijn kriebels worden danig getemperd als ik moet afrekenen. Het is natuurlijk gemakkelijk om even langs een tuincentrum te gaan en diverse plantjes voor de tuin te kopen. Leuker is het om ze zelf op te kweken (en veel goedkoper!)
Het makkelijkste is om stekjes te vragen aan familie, buren en kennissen. Of zaadjes kopen/vragen en deze in een potje op te laten komen.
Tijdens  de workshop Zaaien&stekken afgelopen zondag kreeg ik enkele voorbeelden te zien van de verschillende manieren van opkweken. Ik kreeg zelfs zonnebloempitten, daarmee kan ik Feijenoord in het zonnetje zetten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gallen en gaten op bladen

Schooltuin Vreewijk, al 65 jaar jong

Bovisten, onopvallende paddenstoelen